A 21. században egyre gyakoribb, sőt mindennapos jelenség a 24 órás munkavégzés, avagy operáció, szolgáltatás, stb. a megnevezés igazából a gazdasági szektor, iparág vagy megoldási módszer függvénye.
Az iparban, főleg a nehéz- és a feldolgozóiparban és persze a közüzemi szolgáltatások esetében, a 24/7 (24 óra a hét minden napján) általánosnak mondható. Ez a következő dolog miatt alakulhatott így ki. Képzeljünk el egy nehézipari szereplőt, mint például egy autógyárat, ami a termelő sorai működéséhez folyamatos áramellátást igényel; emiatt a közüzemi cégnek folyamatosan biztosítania kell az áramot, hiba esetén az azonnali javítást vagy megelőzőleg, tartalék generátorok beállítását. Ha egy gyártó just-in-time filozófiában termel, tehát lényegében nem tart raktárkészletet (pl. Toyota), akkor az összeszerelősort kiszolgáló könnyűipari beszállítóknak (textil, bőr, fröccsöntés, vezetékek, festék, stb.) is konstans készenlétben kell állniuk. Ez igaz a kommunikációra és internetelérésre is.
Három féle megoldással találkozhatunk gyakran akár csak az iparon belül is.
- Folyamatos operáció több műszakos munkarenddel.
- Földrajzi rotálás; call centereket rendeznek be a világ különböző pontjain, így az eltérő időzónák miatt, elérhető 24 órában a szolgáltatás. (Ezt gyakran szokták a „vevőközpontúsárga” hozni példaként.).
- Bizonyos szakemberek (pl. mérnökök vagy akár gazdasági vezetők is) vállalják a 24 órás elérhetőséget, minimum telefonon, de a cég kötelezheti őket az azonnal személyes megjelenésre is, amennyibe azt is vállalták az érintettek.