Porsche fejlesztése CAD segítségével negyedik rész

Formatervezési kísérlet

A formák és alformák azonosítására számos szoftver használható, mint például a Subshape Detector, aminek segítségével egy formatervezési kísérletet prezentált az Ausztrál DesTech 2015 Konferencián A. B. Aqeel. A kutató a programmal összesen 80 szabályt azonosított (4 Porsche modellt elemezve: 911, Cayman, Cayenne, Panamera) inkluzíve a generálási és kombinálási szabályokat.

A tesztelésért egy létező modell formája lett újragenerálva az azonosított szabályszerűségek segítségével lépésről-lépésre. Ez a modell esetünkben a Panamera volt, ami 8 forma szabály és 1 szimmetria szabályt foglalt magába. Először a motorháztető középvonala lett megalkotva, amit a külső vonal követett, ezután jött a lökhárító, amik együttesen már kiadták az elsődleges alakot. Ha ez megvan, a másodlagos alak a motorháztető áramlási vonalából, a lámpákból és a tetőből építhető fel, ebben a sorrendben. 

A motorháztető középső vonala más a Panamerán a (talán legjellegzetesebb) 911-eshez képest, illetve a tető értelemszerűen meg lett hosszabbítva a szimmetria alkalmazása után.

Ahogy az ábrán is látszik, a generálás első, nagyobb részében egy generikus modell épül fel, míg a specifikus elemek (alacsonyabb hierarchia szintűek), amik az SUV-kat, a limuzinokat vagy a miniautókat jellemzik csak később kerülnek implementálásra. 

A Porsche és minden egyéb jármű formai identitásának megőrzése abból következik, hogy a széles modellpaletta ellenére a magas hierarchia szintű formai aspektusokat konzisztensen alkalmazzák, míg a variáció így egy bizonyos sávon belül marad, de mégis elégséges ahhoz, hogy újra és újra felkeltse a vásárlók figyelmét, mint újdonság.

Második kísérletként pedig a Porsche SUV modelljét, a Cayennet generálta le a szerző? az eredmény ezúttal közelebb volt a valós autó formájához.

www.researchgate.net