Mi sem egyértelműbb mint, hogy az emberek a jobb minőséget keresik mindig egy adott területen és árkategóriában. Ha több lehetőségből választhatunk akkor azt választjuk, amiről azt gondoljuk, hogy jobb minőségű.
Mi történik azokkal a termékekkel, amik elutasítottá válnak gyenge minőségük miatt?
Hogyan éli túl a versenyt az a cég, amely gyenge minőségű termékeket gyárt?
Hát a válasz egyértelmű, nem sikeresen. Manapság csak egy minőségirányítási kultúrával rendelkező cég éli túl a versenyt.
A cégek tisztában van azzal, hogy az ügyfelek hosszútávon fordulnak majd hozzájuk, ha tudják, hogy a cég megbízhatóan szolgáltatja nekik a szükséges terméket, és mindig teljesíti vagy meghaladja az emberek elvárásait. A minőségirányítás egy olyan módszer, amelyet a gyártó és szolgáltató szervezetek alkalmaznak annak érdekében, hogy az ügyfeleik mindig visszatérjenek.
A következőkben a minőségirányításról adunk tájékoztatást a járműipar területére kihegyezve a hangsúlyt, hiszen itt a legkritikusabb a kockázat.