Porsche fejlesztése CAD segítségével harmadik rész

Porsche shape grammar

A Volkswagen Csoport birtokolja a Porschét és az Audit is, viszont a márkák konzisztenciájának és imázsának megőrzése és vásárlók felé közvetítése továbbra is fontos maradt. 1995-ben az akkori Porsche CEO-ja így nyilatkozott: „már a VW-nel dolgozunk együtt a Cayenne következő generációján és egy világos kapcsolatot akartam (a múlthoz, a VW felvásárlása előtti modellekhez) a Porsche saját érdekeinek védelmében.” A kapcsolódásnak egy lehetséges elemei a formai sajátosságok, amik a mai napig felfedezhetők, mind a régi, mind az új Porsche modelleken.

A Porschék front-end dizájnja 12 tematikus érára bontható szét. Az alábbi ábra szemléltet a 12-ből 3-at, a Cayenne modell evolúcióját példaként.

Forma és a felismerhetőség

Kimutatták, hogy az esztétika nem csak egy forma művészi minőségű megjelenítését jelenti, hanem összefügg a felismerhetőséggel is. Egy márka felépítésénél pedig ez esszenciális fontosságú, mert a felismerhetőség szükséges a megkülönböztethetőséghez, tehát a marketing fontos fegyvere. Autók esetében nem véletlen, hogy legtöbbször a front-end elemekre kerül ilyenkor a hangsúly, ezek a legfontosabbak a hierarchiában, habár a Porsche esetén több megkülönböztető látványelemről is beszélhetünk, jelen tanulmányban a következő elemek relevánsak: lökhárító (A), motorháztető áramlási vonal (B), külső motorháztető rész (C), belső/középső motorháztető rész (D) – ahogyan a kékes CAD modellábra mutatja. 

Porsche DNS

A megjelenített elemek hordozzák a Porsche „DNS”-t még úgy is, hogy minimális módosításokon átestek az idők folyamán. Viszont, az egyes elemek változtatásakor
figyelembe kellett venni az összképet is, tehát a kombinálás nem történhetett találomra, viszont minden Porsche-szabály parametrikus és teret enged bizonyos mértékű varianciának.

www.researchgate.net