2021 októberében az Audi vezérigazgatója, Markus Duesmann, a csiphiányt „tökéletes viharnak” nevezte, „amit át fogunk vészelni”.
Az Audi, a Volkswagen legjelentősebb profittermelője, napi túlélőüzemmódban kényszerült a félvezetőhiány következtében – mondta a Duesmann. „2021 első fele kemény volt, a második felére pedig még rosszabbat várunk, „ez a tökéletes vihar” – hangzott el az év közepén a Reuters Autóipari Konferenciáján. Habár az eladások visszaestek, a profitrátákban nagy növekedés volt észlelhető a növekvő árak miatt.
Egy júliusi nyilatkozat szerint, az Audi nem lesz képes a várt mennyiséget legyártani 2021 első felében. Mégis, a profitráta ebben a periódusba 10,7%-ra ugrott fel, meghaladva a 2019-es, tehát a pandémia előtti 8%-ot. „Remekül kezeljük a helyzetet”, mondta Duesmann, aki a Volkswagen menedzsmentjének is tagja. Állítása szerint a vihar jó ürügyet adott, hogy szorosabbra fűzzék a kapcsolatokat a csipgyártókkal, így az autógyártók (pontosabban a Volkswagen Csoport) megerősödve jöhetnek ki a krízisből.