A lézerhegesztő egy fénycsóvát generál, ami egy pontra összepontosítja az energiát, koncentrálva az abból származó hőmérsékletet, aminek eredményeként egy nagyon vékony csíkban és nagyon gyorsan lehet hegeszteni. Ezt a módszert nagy volumenű termelés esetén alkalmazzák, elsősorban az autóiparban.
RW hegesztés
Az autógyártás esetén a különböző karosszéria-elemeket hegesztik össze lézerrel: ajtókeretet, motorháztetőt, csomagtartót, illetve műanyaghegesztéssel a lámpák keretét és az elektromos házakat. Fémhegesztéssel rögzítik továbbá a légzsákindítókat, az akkumulátor rögzítőket, elektromos csatlakozókat. Korábban egy sor különböző technológiát használtak ezekhez az elemekhez, ami nem volt túl költséghatékony megoldás. Kombinálták a rezisztens hegesztést (RW), a volframelektródás (TIG) és a fogyóelektródás (MIG) hegesztést, ezekről korábban már megemlékeztünk.
A lézer ötvözi ezeknek az előnyeit: kicsi helyre fókuszálja az energiát, amiből így nem is használ olyan sokat, nincs szükség töltőanyagra, nincs gázpajzs és tisztán, maradékmentesen lehet dolgozni vele. Sőt, mivel az autóiparban az egyre könnyebb és kevésbé ellenálló anyagok használata felé történt és történik elmozdulás, a lézerhegesztés előnyei egyre jobban tudnak érvényesülni és az rezisztens hegesztés elveszíti jelentőségét és piacát. A hőkoncentrálás miatt pedig bármely apró felületen használható a technika és rugalmasságot kölcsönöz a munkadarabnak, ami töltőanyag használata esetén nem volna lehetséges.