Múlt heti posztunkban említettük, hogy a MIG az egyik legelterjedtebb hegesztő technika az autóiparban, de most kitérünk arra is, hogy milyen érvek szólnak a TIG (tungsten inert gas) vagyis a volframelektródás módszer mellett.
Tig hegesztés
A TIG sokkal jobb választás bizonyos anyagok esetén, nagyon népszerű a motoroknál és a testreszabott, egyedi autóknál (garázs-tuning). Alumínium, rozsdamentes acél és egyéb, exotikus fémek is megmunkálhatók vele. Nagyon tiszta és csendes vele a munka és esztétikus az eredmény, amiért ezt az eljárást „művészi” hegesztésnek is nevezik.
A volframrúd
A TIG hegesztőfáklya végén a rúd volframból készült és argont használ pajzsként. A volframrúd nem izzik fel, de rajzol egy ívet, ami mindent felhevít és összeolvaszt. Így illeszti össze a felületeket a hegesztő, plusz anyag hozzáadása és melléktermék nélkül.
Például, ha két anyag felülete, formája hajszál pontosan illeszkedik egymáshoz, akkor TIG-et érdemes alkalmazni. Ha mégis vannak feltöltendő űrök, de a megmunkálandó anyag minősége nem teszi lehetővé a MIG használatát, akkor lehet külön töltőrudat is bevetni, amik sokféle anyagot használhatnak és sokféle méterben elérhetők.