Egy 2017-ben Mexikóban tartott konferencia egyik előadócsapata alternatív autókarosszériák környezeti és pénzügyi hatását mutatta be. A tisztán műanyag (total plastic – TPC) és műanyag-fém kombinációjú karosszériákat elemezték.
Az eredmény szerint, a tisztán műanyag karosszériák 40 %-os súlycsökkenést jelentenek. A gyártás és a használat alatti fázist vizsgálva kiderült, hogy a környezetvédelem és az energiafelhasználás szempontjából a műanyag karosszéria sokkal kedvezőbb. Mivel könnyebbek az autók, kevesebb üzemanyag kell a mozgatásukhoz, így kevesebb a károsanyagkibocsátás is. Ugyanez igaz a gyártási folyamatra is: a fémek megmunkálása sokkal több energiát igényel. Ezzel ellentétben, a használat utáni szakasz (End of Life) sokkal problematikusabb a polimerek esetében, mert a lebomlási idejük hosszabb, illetve az újrahasznosításuk sem olyan egyszerű, mint a fém, elsősorban acél, elemeké.
Az autógyártóknak meg kell felelniük, egyrész a tulajdonosaik elvárásainak pénzügyi értelemben, másrészt pedig a jogi szabályozásnak és társadalmi elvárásoknak a környezettudatosság szempontjából. A TPC szkenáriók, annak ellenére, hogy olcsó anyagról van szó, nagy költségekkel operálnak. A fent említett kutatás kimutatta, hogy az összeszerelés és a használat alatt felmerülő költségek (tankolás, javítás, alkatrészcsere, stb.) alacsonyabbak, mint a fémes vegyületű karosszériák esetén, de az előbbi környezetterhelése sokkal súlyosabb, illetve a hasznos élettartam utáni periódusban jelentősen megugranak a műanyag járulékos költségei, míg az acél és az alumínium hatékonyabban újrahasznosítható.