Három autógyártó jelentette be szeptember végén, hogy ideiglenesen leállítják a termelésüket Németországban a félvezetőhiány miatt, ami közül a legsúlyosabb helyzetben az Opel van, ami a története leghosszabb leállását prognosztizálta 2022-ig – nyilatkozta a holland Stellantis által birtokolt Opel szóvivője. Ezen kívül a Volkswagen, Ford és a BMW is hasonló helyzetben van.
Csak két műszak
A konszerneknek módosítaniuk kell a folyamataikat az új helyzet fényében, egy ilyen reakció volt az éjjeli műszakok ideiglenes kivezetése. Habár a leállásokat Németországban prognosztizálják a leghosszabbra (például wolfsburgi és eisenachi leállás), ahogy előző posztunkban írtuk, Közép és Kelet Európában rövid kiesés után folytatódott a munka.
Amerikában is leállás
Az amerikai óriás Ford Kölnben szintén megállt egy hónapra ugyanarra hivatkozva. Érdekes, hogy a szektornak más szűk keresztmetszetei is vannak évek óta, mint a fa, acél és műanyag, de a hirtelen fellépő chiphiány minden eddiginél nagyobb csapást jelent. És a helyzet messze nem a német gyártóknál a legrosszabb. A General Motor több összeszerelősorát végleg leállította az Egyesült Államokban, a Toyota szintén késlelteti az újraindulást Franciaországban.