A járványhelyzet új fejezetet nyitott a vállalati társadalmi felelősségvállalás területén (CSR – corporate social responsibility). Amikor a vírus megjelent Európában 2020 elején, még a régebbi statisztikák szerint is, több mint száz alkatrészbeszállító, töltőállomástelepítő, logisztikus és értékesítő partnercég euró milliárdokat fektetett a pandémia elleni küzdelembe. Ilyen intézkedések voltak a távmunka támogatása vagy az Ausztriából ismert „kurzarbeit” vagy rövidített munkaidő, de stratégiai fontosságú az is, hogy a befektetők befektető kedvét, hogyan próbálták megtartani, hiszen az ő tőkéjük teremt munkahelyeket.
Az autóipari szereplők szemében felértékelődött az automatizáció, big data, felhő-alapú (cloud-based) információáramlás és munkamenet és egyéb technológiai vívmányok. Ez egyrészt megakadályozta a gyárbezárásokat és leállást, másrészt – a kereslet függvényében – az értékesítés is folytatódhatott. Az üzleti szempontot félretéve és a társadalmit előtérbe helyezve, az egészségügyi kockázatok is jelentősen csökkentek a digitalizációnak köszönhetően. Ezt a proaktív hozzáállást adaptálták az értéklánc egyéb szereplői is. Sok beszállítónak és értékesítőnek kamatmentes hiteleket is nyújtottak a nagy konszernek, ami mögött szintén elsősorban társadalmi felelősségvállalás keresendő, amellett, hogy a PR-ra is pozitív hatással van, még, ha a cash flowra nem is feltétlenül.