A befektetők érdeklődésének felkeltésére egy tipikus módszer a magas osztalékfizetés bejelentése. De van-e ennek realitás 2022 elején (2021-es év eredményének függvényében) egy olyan időszakban, amikor Európa határainál háború zajlik? Egy olyan iparág esetében, amely fosszilis (orosz) energiahordozó-kitettsége magas? Egy olyan cég esetében, amely globális export tevékenysége miatt nagyon érzékeny a pandémia okozta értéklánc-szakadásokra?
A Mercedes-Benz csoport tavalyi osztalékának a többszörösét tervezi idén kifizetni a részvényeseinek. Az autógyártó, korábbi nevén Daimler, 5,65 € részvényenkénti osztalékot jelentett be, a tavalyi 1,35 € után. 2021-ben a konszern bevétele 9%-kal növekedett, 168 milliárd €-ra, míg az EBITDA (kamat és adó előtti eredmény) több, mint duplája volt a 2020-as számnak (19,23 milliárd € és 8,64 milliárd €). Mindezt, ahogy a Dow Jones értesült, továbbra is a félvezetőhiány árnyékában sikerült realizálni.
A 2020-as év utolsó negyedében a teherautók sikeres piacra dobásának köszönhetően rögtön 10 milliárd €-ot könyvelhetett el a társaság. A 2022-as háborús események tükrében is növekményre számíthatott a cég az első negyedévben, mivel az elemzések és a tények is alátámasztották, hogy a személygépjárművek divíziójához képest, a haszongépjárművek sokkal stabilabb kereslettel rendelkeznek, hiszen az ipari létesítmények, világszerte, fenntartják a keresletet, olyan országokban, amik nem vagy kevésbé érintettek a orosz-ukrán háború által.