A koronavírus miatt - a 82 éves fennállása óta először - leállították a Volkswagen gyárát Wolfsburgban. A közvélemény szemében az nyitás szimbolikus értékű is – nyilatkozta B. Osterloh szakszervezeti képviselő, mivel VW csoport Európa, Németország (és Magyarország) számára is meghatározó súllyal bír, mind gazdasági, mind a technikai fejlesztések és fejlődés szempontjából. A példát a zwickaui elektromos járművek gyártására specializálódott telep is követte.
A VW szóvivője szerint az újranyitást a beszállító cégekkel és országokkal való (beleértve Magyarországot is) egyeztetés előzte meg, hogy meggyőződjenek róla, hogy el tudják-e látni a VW-t, ha az újraindulna. Ebben az értelemben az folytatásra már a magyar beszállítók is készen álltak. „Egyetlen elem sem hiányzott, amikor újra elstartoltunk!” – nyilatkozta a szóvivő, kvázi megdicsérve az értékláncban szereplő partnereket.
Egy, az esseni egyetem kutatója szerint (F. Dudenhöffer) a német autóipar sokkal gyorsabban fog regenerálódni a válságból, mivel a rivális márkák nagyobb arányban támaszkodnak kínai beszállításra, ahol a legsúlyosabbak a válság hatásai.
Azonban a piac teljes felépülése még sokáig várat megára, de az első akadály le lett küzdve, ami pozitív példát állít egész Európának.