Ez plusz erőforrások mellett költségcsökkentéssel is járna együtt. Xing a vendéglátást hozzá erre példaként. Az otthoni étkezés sokkal több időt vesz igénybe, ha beleszámoljuk a bevásárlási, főzési-sütési és tisztítási időt. Ha azt vesszük, hogy az idő pénz, otthon enni sokkal drágább, mint gyorsétterembe járni. Ha egy olyan éttermet veszünk alapul, ahol csak egy szendvicset kell összerakni, tésztát keverni, stb. a folyamatok automatizálhatók és további erőforrások takaríthatók meg. Ennek ára, hogy az automatizáltság csökkenti a variálhatóságot, ami végtelen, ha otthon készítenénk az ételeinket.
A járványra való tekintettel, robotok alkalmazása csökkentené a fertőzések veszélyét és az automatizálás gyorsítaná a rendelések felvételét és a kiszállítását. Ezek az előnyök megkönnyítenék a házi karanténban élő emberek mindennapjait. A járvány miatt Kínában megugrott a kiszállító drónok alkalmazása és fejlesztése. A rendelés felvétel és panaszkezelés regisztrálását 2019 végére az Amazon szinte teljes egészében robotok segítségével oldja meg. A tapasztalat szerint, ahogy az automatizáltság nő, az összköltség csökken.
Az Egysült Királyságban is követték a kínai fejlesztés példáját. A Deliveroo cég március elején elindította a „no-contact drop-off” opciót a vevői számára. A rendelések feldolgozását otthonról végzik el a cég munkatársai, de az ételek elkészítését és kiszállítását már robotok és drónok végzik. Hasonló methódust kezdett alkalmazni a spanyol Glovo cég is egy hét eltolódással, ami azért nagy jelentőségű, mivel Európában a mediterrán országok vannak a legrosszabb helyzetben a vírusos megbetegedések tekintetében.
Az automatizált, akkumulátoros repülő drónok normál körülmények között is hatékonyabbak a tradicionális szállítási és utazási módozatoknál. Akárcsak az utasszállító repülőgépek esetén, a drónok is előre programozott „folyosókon” közlekednének a levegőben. Ha nincs szükség hardware-re, ami lehetővé teszi a távoli vezérlést, csökkenne a drónok össztömege és több időt tölthetne a gép a levegőben, mielőtt ismét tölteni kellene. Az ARK Invest és a Boston Consulting Group összehasonlította a távolsági irányítás és az önvezérelt szállítás összköltségét; számításuk szerint 10 mérföld megtétele távvezérléssel 7,80 dollárba kerülne az előző esetben és mindössze negyed dollárban a második esetben. Mindezen előnyök mellett az automatizált, elektromos meghajtású gépek nem bocsátanak ki káros anyagot és a zajszennyezésük is sokkal alacsonyabb, mint egy motoros vagy autós futárnak lenne.
A személyszállítás terén is hasonló áttörés prognosztizálható. Az elöregedő társadalom miatt a legdrágább erőforrássá az ember vált. Minden tevékenység, ami emberi erőforrást igényel, legyen az fizikai vagy szellemi, sokkal drágábbá teszi a végterméket vagy szolgáltatást. Ennek példájára hozta az ARK Invest a következő diagrammot.
Az ARK Invest kutatása szerint az Egyesült Államok a következő 15 évben 12 billió dollárt költ automatizálásra, ami önmagában 40 %-os GDP növekedést fog eredményezni.